به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم اجتماعی به منظور بسط و گسترش همکاری‌های بین المللی علمی در حوزه جمعیت شناسی، دکتر فاطمه ترابی عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی به عنوان نماینده انجمن جمعیت‌­شناسی آسیا در هفتمین کنفرانس جمعیتی آسیا و اقیانوسیه Seventh Asian and Pacific Population Conference))حضور یافت و سخنرانی کرد.

در این کنفرانس که از ۱۵ لغایت ۱۷ نوامبر با حضور هیئت‌های نمایندگی کشورهای عضو کمیسیون و پژوهشگران جمعیتی و نمایندگان جامعه مدنی برگزارشد، علاوه بر بحث و مطالعه در مورد اجرای بیانیه وزیران آسیا و اقیانوسیه درباره جمعیت و توسعه، راه‌­های رابطه جمعیت و توسعه برای رسیدن به توسعه پایدار در حال و آینده  مورد واکاوی قرار گرفت.

هفتمین کنفرانس جمعیت آسیا و اقیانوسیه توسط کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد در آسیا و اقیانوسیه (UN ESCAP) و با همکاری صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA) در آسیا و اقیانوسیه در محل نمایندگی سازمان ملل متحد در شهر بانکوک تایلند برگزار شد.

دکتر فاطمه ترابی عضو هیئت علمی گروه آموزشی جمعیت‌‌شناسی، علاوه بر آنکه مسئولیت تالیف و ترجمه کتب مختلف در موضوعات مختلف جمعیت‌­شناسی و آمار را بر عهده داشته است، بیش  از 35 مقاله علمی و پژوهشی را به رشته تحریر درآورده است.

معاونت اداری و مالی دانشکده علوم اجتماعی، عضویت در شورای پژوهش موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی، عضویت شورای پژوهش مرکز آمار ایران، عضویت در کارگروه ویژه اجرای سیاست های کلی جمعیت در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نمایندگی دانشگاه تهران در جلسات مربوط به امور بانوان و خانواده استانداری تهران تنها بخشی از سوابق اجرایی و پژوهشی دکتر فاطمه ترابی است.