معاونت اداری و مالی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در جهت نظم بخشیدن به وظایف محوله و حل مسائل مربوطه با تکیه بر قوانین و ضوابط اداری و مالی تلاش کرده است تا در راستای اهداف مقدس دانشگاه فعالیت نماید.

لذا همت و کوشش این معاونت در مسیر مدیریت و راهبری تخصیص اعتبارات و ایجاد امکانات لازم برای تعمیر، تجهیز و توسعه فضاهای آموزشی، پژوهشی و دانشجویی، امور رفاهی و سایر وظایف محوله است.

در ادامه، گزارش دکتر فاطمه ترابی از اقدامات و فعالیت‌هایی که در دوران تصدی معاونت اداری و مالی و با هدف رشد همه‌جانبه دانشکده انجام شده است، ارائه می‌شود. 

دکتر ترابی ضمن قدردانی از اعتماد دکتر غلامرضا جمشیدیها ریاست دانشکده و همچنین سپاسگزاری از حمایت‌های معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه، پاسخگویی شفاف و تلاش برای رفع مشکلات دانشجویان، کارکنان و اعضاء هیئت علمی را از جمله وظایف خطیر این معاونت بیان کرد.

عضو هیئت‌ رئیسه دانشکده با اشاره به مهمترین اقدامات این معاونت در دو سال و نیم گذشته خاطرنشان کرد: «سعی و تلاش ما این بوده تا با همکاری بخش­‌های اداری، پشتیبانی، مالی و روابط ‌عمومی بتوانیم اقدامات رفاهی، عمرانی و بهسازی زیرساخت‌های دانشکده را با توجه به منابع موجود انجام دهیم و در نهایت گزارش جامعی از اقدامات انجام شده به مسئولین دانشکده و دانشگاه ارائه کنیم».

معاون اداری و مالی دانشکده ضمن قدردانی از کارکنان پرتلاش این معاونت بیان کرد: «در ابتدای تصدی این معاونت چشم‌انداز ویژه‌ای جهت امور اداری و پشتیبانی دانشکده در نظر گرفتیم و علی­رغم محدویت‌هایی که در نیروی انسانی و منابع مالی داشتیم، سعی کردیم با تخصیص بهینه منابع به اولویت‌های تعیین شده، وضعیت دانشکده را در بخش‌های گوناگون ارتقاء دهیم».

ایشان با اشاره به اقدامات زیرساختی دانشکده در بخش‌ تاسیسات، شرح دادند: «نصب مخزن آب آشامیدنی با بوستر هوشمند جهت آبرسانی به کل ساختمان به­خصوص طبقات فوقانی دانشکده، لوله‌کشی یک مسیر کامل سیستم گرمایشی و سرمایشی در ساختمان، تعمیر الکتروموتورهای معیوب در سیستم گرمایشی و سرمایشی و تجهیز کامل لوازم مورد نیاز در تاسیسات از جمله اقدامات مهم در این بخش بوده است».

همچنین وی تعویض سیستم روشنایی قدیمی بخشی از راهروها با لامپ‌های کم‌­مصرف LED و تعویض درب‌های ورودی قدیمی با درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک در راستای مصرف بهینه انرژی و افزایش زیبایی بصری را از دیگر اقدامات زیرساختی انجام شده ذکر کرد.

عضو هیئت رئیسه دانشکده امنیت روانی و فیزیکی خانواده بزرگ دانشکده و صیانت و حفاظت از بیت‌المال را امری مهم دانست و بهسازی راهبند ورودی دانشکده، تقویت حفاظ نرده‌ای فضای باز و ساختمان اصلی دانشکده، ارتقاء سیستم دوربین‌های مداربسته و نصب گیت کنترل خروج کتاب در کتابخانه را از جمله اقداماتی دانست که در راستای اهداف فوق و به درخواست واحدهای مربوطه انجام گردیده است. وی کاهش چشمگیر گزارش مفقودی اشیاء را نشانه‌ی موفقیت این اقدامات دانست.

دکتر ترابی با اشاره به تلاش‌های انجام شده جهت بهسازی فضاها و تجهیزات سلف و بوفه دانشکده اشاره کرد: «برای افزایش آسایش دانشجویان عزیز، نسبت به بازسازی کامل سرویس‌های بهداشتی رستوران و بوفه اقدام شد و دستگاه ظرفشویی و خشک‌کن اتوماتیک جهت استفاده در رستوران خریداری و نصب گردید».

همچنین وی به تعمیر اساسی و راه‌اندازی چهار دستگاه سردخانه‌ بالای صفر و زیر صفر رستوران، خرید نه عدد اجاق گاز و دو دستگاه کباب‌پز، تعمیر و بازسازی یخچال‌ها، خرید یک دستگاه یخچال و فریزر صنعتی و خرید سایر تجهیزات مورد نیاز برای ادامه فعالیت‌های سلف و بوفه دانشکده اشاره کرد.

معاون اداری و مالی دانشکده تعمیر لوازم ورزشی موجود و خرید تجهیزات ورزشی جدید را گامی مهم در جهت ارتقاء تندرستی و شادابی اعضاء هیئت‌ علمی،‌ کارمندان و دانشجویان عزیز دانست.

ایشان به اهمیت نوآوری و تجهیز قسمت‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری اطلاعات دانشکده با توجه به نیازهای اعضاء هیئت ‌علمی و دانشجویان پرداخت و اضافه کرد: «نصب تلویزیون و تخته شیشه‌ای در کلاس‌های آموزشی، رنگ‌آمیزی کلاس‌ها، خرید صدها کتاب‌ تخصصی و ارتقاء سیستم رایانه‌های سایت خواهران و برادران سبب بازخوردهای مثبت و رضایت خاطر استادان و دانشجویان شده است».

عضو هیئت‌ رئیسه دانشکده با برشمردن فعالیت‌هایی که در جهت اعتلاء روحیه  همراهی و همیاری بین کارکنان دانشکده صورت گرفته است، تصریح کرد: «سفر زیارتی به کربلای معلی، سفر زیارتی به مشهد مقدس، سفر زیارتی-سیاحتی به شهر قزوین و برگزاری مراسم‌ها و جشن‌های گوناگون به مناسبت اعیاد مذهبی، عید نوروز، شب یلدا و تجلیل از کارکنان و بازنشستگان باعث افزایش همدلی بین همکاران شده است».

دکتر ترابی رعایت سلسله مراتب اداری و نظم را از اصول کار در حوزه امور اداری دانشکده دانست و ارتقاء شغلی کارکنان، اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی ضوابط و مقررات مرتبط با مرخصی‌، اضافه‌کاری و سایر امور اداری در کنار برگزاری جلساتی به منظور طرح دیدگاه‌ها و بررسی مشکلات کارکنان را از اقداماتی برشمرد که در راستای ایجاد رضایت، توانمندسازی و بررسی مسائل اداری و مالی کارکنان انجام شد.

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده طی این مدت را سازماندهی و بهبود امکانات روابط‌ عمومی دانشکده با توجه به نیازهای روز و قدیمی بودن تجهیزات دانست و مطرح کرد: «استفاده از سیستم تصویری جهت اطلاع‌رسانی،‌ تجهیز تالارهای شریعتی و مطهری به سیستم صوتی و تصویری، تجهیز تالار گفتگو به سیستم‌ پیشرفته تعاملی صوتی و تصویری و خریداری سیستم صوتی بی‌سیم برای بهره‌برداری در تالار ابن‌خلدون باعث افزایش کیفیت برگزاری جلسات و نشست‌های مهم ستادی، اداری، دانشجویی و پژوهشی شد».

دکتر فاطمه ترابی از حمایت‌ها و پشتیبانی دکتر احمد نادری،‌ دکتر عبدالحسین کلانتری و حجج‌الاسلام منصور مرادی و کاظم سلیمانی تشکر کرد و نتایج بدست آمده در این حوزه را مدیون تلاش کارکنان حوزه معاونت اداری و مالی و روابط عمومی دانست. وی ضمن استقبال از دریافت نظرات و پیشنهادهای استادان، کارکنان و دانشجویان عزیز به عنوان ذینفعان فعالیت‌های این معاونت، ابراز امیدواری کرد در نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران، دانشکده علوم اجتماعی با حمایت‌های بیشتر دانشگاه در تامین نیروی انسانی و منابع مالی بتواند جایگاه خود را به عنوان نخستین مرکز آموزشی و پژوهشی علوم اجتماعی کشور در سطح ملی و بین‌المللی ارتقاء دهد و آینده روشنی داشته باشد.

اعضاء هیئت ‌علمی، کارمندان، دانشجویان و سایر ذینفعان می‌توانند نظرات، انتقادات، پیشنهادها و ایده‌های خود را جهت بهبود و اعتلاء امور مرتبط با معاونت اداری و مالی دانشکده با واحد روابط‌عمومی از طریق پست الکترونیکیinfo.social@ut.ac.ir در میان بگذارند.