پیمایش

معرفی

مرکز آموزش های کاربردی دانشکده علوم اجتماعی در درجه اول با هدف ایفای مسئولیت اجتماعی دانشگاه تهران و در راستای ترجمه دانسته های نظری به کاربردهای عملی برای پاسخگوئی به نیازها و علایق روز جامعه راه اندازی شده است. رسالت اصلی این مرکز عبارت است از برقراری ارتباط وثیق با جامعه از طریق ارائه آموزش های کاربردی به منظور ترویج علوم اجتماعی و  همچنین مشارکت در توسعه خیر جمعی.

دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به عنوان میراث دار قدیمی ترین نهاد متولی مطالعات و تحقیقات اجتماعی و همچنین به عنوان قطب علوم اجتماعی در ایران و به دلیل برخورداری از گنجینه ای از اساتید برجسته و صاحب نام در حوزه های متعدد، از بالاترین ظرفیت برای ارائه آموزش‌های حرفه‌ای کاربردی در حوزه علوم اجتماعی به افراد و به سازمانها و دستگاه های اجرائی برخوردار است.

برنامه ریزی و ترسیم خط مشی های آموزشی مرکز آموزش های کاربردی دانشکده علوم اجتماعی زیر نظر یک شورای علمی متشکل از نمایندگان گروه های هفت گانه آموزشی دانشکده شامل جامعه شناسی، ارتباطات اجتماعی، مردم شناسی، برنامه ریزی اجتماعی، مطالعات توسعه اجتماعی، جمعیت شناسی و علوم اجتماعی اسلامی انجام می پذیرد.

مرکز آموزش های کاربردی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در قالب 10 کارگروه در حال ارائه دوره های آموزشی پیشرفته به افراد و سازمان های دولتی و غیر دولتی است: