دانشیار دانشکده معاون فرهنگی و اجتماعی دکتر عارف شد

08 09 2024 11:18

کد خبر : 12607477

تعداد بازدید : 87

با حکم دکتر محمدرضا عارف، دکتر سید ضیا هاشمی عضو هیئت­ علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به سمت معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور منصوب شد.

این انتصاب در پی سوابق درخشان علمی و اجرایی  دکتر هاشمی صورت گرفته است و می­تواند موجب تحولات مثبت و سازنده شود.

 دکتر سیدضیاء هاشمی با تحصیلات عالی در زمینه علوم اجتماعی و تجربه‌های متعدد در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی به عنوان یکی از چهره‌های برجسته دانشگاهی شناخته می‌شود.

روابط­ عمومی دانشکده علوم اجتماعی برای دکتر هاشمی آرزوی موفقیت روزافزون دارد و امیدوار است که با تلاش‌های ایشان کشور به اهداف بلندمدت خود دست یابد.

این اندیشمند فرهیخته مولف و مترجم کتب بسیاری در علوم اجتماعی است. همچنین وی بیش از 40 مقاله پژوهشی در موضوعات مختلف را به رشته تحریر درآورده است.

دکتر سیدضیاء هاشمی پیش از این رایزن فرهنگی ایران در سوئد بوده­است. سرپرستی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگ و رسانه، مدیرعاملی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، ریاست مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، عضویت در شورای پژوهشی دانشگاه تهران، ریاست گروه علوم اجتماعی شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی، عضویت در کمیسیون تخصصی شورای عتف، عضویت در کمیسیون اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و جهاد دانشگاهی از دیگر سوابق  اجرایی درخشان وی به شمار می‌رود.