روابط عمومی - دانشکده علوم اجتماعی social
در دنیای امروز روابط عمومی به عنوان یکی از عوامل اصلی ارزیابی و تقویت برنامهها و پیشبرد اهداف سازمانها تلقی میگردند. روابط عمومی در جامعه به عنوان حلقه اتصال نهادها و سازمانها عمل میکند و در هماهنگ کردن اجزای مختلف ساختار اداری و توسعهی مراکز فرهنگی و علمی نقش بسزایی دارد، روابط عمومی عنصر کلیدی در افزایش اعتماد به نفس، پیشرفت اجتماعی و حتی اقتصادی، یکپارچگی فرهنگی، مشارکت بین الملل و ارتقای تصویر کشور در دنیا میباشد.
در این راستا روابط عمومی دانشکده علوم اجتماعی نیز وظیفه مهم اطلاع رسانی در مجموعه گسترده دانشگاه تهران و جامعه علمی کشور را بر عهده دارد، مجموعه ای که هر روز صدها پدیده علمی قابل توجه در آن به وقوع می پیوندد. این مجموعه نقش مهمی در رابطه با تعامل دانشگاه، اساتید، دانشجویان و مراکزپژوهشی و علمی به عهده دارد. انعکاس به موقع اخبار و دست آوردهای علمی و توسعه پژوهشی و تحقیقاتی در دانشگاه ها از دیگر فعالیت های روابط عمومی است.
روابط عمومی دانشکده علوم اجتماعی مستقیما زیر نظر رییس محترم دانشکده اداره می گردد که با تغییر مدیریت در مهر ماه ۱۳۹۲ شکل تازه ای به خود گرفت. حوزه فعالیت های روابط عمومی دانشکده در دوره جدید با توجه به اعتماد و حمایتهای ریاست محترم دانشکده وارد حوزه جدیدی از جمله چاپ نشریه شد. انتشار خبرنامه صبا به مدیر مسئولی دکتر نوربخش فصل تازهای از تحول در روابط عمومی به حساب می آید. شایان ذکر می باشد که تاکنون شش شماره از خبرنامه صبا منتشر گردیده است و امید است که در ادامه، با همکاری دانشجویان و اساتید محترم دانشکده بهتر و پربارتر از قبل منتشر شود.
از این رو و با توجه به سندهای بالادستی دانشگاه تهران در حوزه وظایف و اختیارات "اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی"، روابط عمومی دانشکده علوم اجتماعی نیز وظایف و اختیارات ذیل را منشور راه خود قرار داده است:
برقراری ارتباط با رسانههای گروهی و ترتیب مصاحبه مقامات دانشکده و دانشگاه با مطبوعات و رسانههای دیگر.
فراهم آوردن امکانات مورد نیاز از قبیل وسایل صوتی و تصویری و …
هماهنگی لازم به منظور مصاحبههای مطبوعاتی و ضبط سخنرانیها جهت تدوین و تکثیر آن برای دانشجویان و دیگر دانشکده ها
تهیه پیامهای تبریک و تسلیت و ارسال از طریق رایانامه، اتوماسیون اداری و پیامک
جمع بندی و تهیه لیست فعالیتهای دانشکده در مقاطع مختلف جهت درج در نشریات و بولتنهای خبری دانشگاه تهران (تلگرام، سایت دانشگاه، دوماهنامه ی مدت).
همکاری و هماهنگی با واحدهای روابط عمومی دیگر دانشکده ها و دانشگاه تهران.
تهیه گزارش از بازدیدها و سفرهای اداری رئیس دانشکده و دیگر اعضای هیات علمی دانشکده
هماهنگی سالن در برگزاری همایشها، کنفرانسها، سمینارها
پوشش خبری نشستها و سمینارهای برگزار شده در دانشکده
طراحی بنرهای مناسبتی در طول سال
تنظیم و بهروزرسانی وب سایت دانشکدهی علوم اجتماعی
برنامهریزی و اجرای فعالیتهای هنری و همکاری در برگزاری غرفه ی معاونت پژوهشی دانشکده در هفته ی پژوهش
برنامهریزی و مدیریت و اقدامات لازم به منظور آشنا نمودن دانشجویان داخلی و خارجی دانشکده با رسالت، اهداف، برنامهها و فعالیتهای دانشکده ودانشگاه
مدیریت امور اجرائی برگزاری مراسم و همایشهای مربوط به واحدهای مرتبط دانشکده طبق برنامه مصوب واحدهای ذی ربط
مدیریت انتشار پوسترهای اطلاعرسانی برنامههای دانشجویی ودیگر موسسات و دانشکده ها و انجام هماهنگیهای لازم با واحدهای ذی ربط
فراهم نمودن زمینهی لازم به منظور برقراری ارتباط بین دانشجویان، کارکنان، اساتید و مسئولان دانشکده (جدول ساعات حضور اساتید در دانشکده)
نظارت و مدیریت امور مربوط به تشریفات و پذیرایی مهمانان داخلی و خارجی دانشکده
مدیریت فرآیند برقراری ارتباطات دو جانبه خبری و اطلاعاتی بین اداره و واحدهای تابعه دانشگاه و رسانههای گروهی
نصب انواع آگهیها و تراکتها و بنرهای مورد نیاز در مکانهای در نظر گرفته شده
تصویربرداری و عکاسی برنامههای مدنظر در داخل و خارج دانشکده
تبدیل فیلمها و تصاویر گرفته شده به فرمت قابل استفاده در رایانه
آرشیو و نگهداری منظم و دستهبندی شده فیلمها و عکسها
حضور در گردهماییها و سفرهای داخلی و خارجی
دریافت گزارش فعالیتها، طرحها و برنامههای معاونتها، گروههای آموزشی و امور بین الملل
جمعآوری هرگونه اخبار و اطلاعات موردنیاز جهت انتشار در وب سایت
برقراری ارتباط مستقیم با رسانههای خبری جهت پوشش برنامه ی دانشکده