«امکان امر دینی» موضوع نشست¬های هم¬اندیشی و دانش¬افزایی

07 10 2024 09:17

کد خبر : 16331333

تعداد بازدید : 88

سلسله­ نشست­های هم‌اندیشی و دانش‌افزایی (هدا) ویژه اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم اجتماعی، دوشنبه  هر هفته در تالار گفتگو به همت معاونت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشکده برگزار می­شود.

جلسات پنجم، ششم و هفتم هدا با ارائه دکتر حمید پارسانیا عضو هیئت‌­علمی گروه آموزشی جامعه­شناسی دانشکده علوم اجتماعی با موضوع «امکان امر دینی» انجام می­شود.

دکتر پارسانیا، دانش‌آموخته دکتری جامعه­شناسی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، مولف کتب بسیاری در موضوعات علوم اجتماعی، فلسفه، اخلاق، روش­شناسی و دانش اجتماعی مسلمین است.

مقصود از برگزاری این جلسات استفاده بهینه از ظرفیت‌های علمی و فرهنگی استادان دانشگاه‌ها با هدف به فعلیت رساندن استعدادهای عظیم ملی در زمینه‌های مطالعه، ارزیابی، آینده‌اندیشی و راه­‌حل‌یابی در مسائل کلان ملی و دانشگاهی است.

همچنین خبرگان و اندیشمندان دانشکده علوم اجتماعی به جهت دارا بودن ظرفیت‌های علمی و پژوهشی گسترده، دیدگاه‌های نظری و عملیاتی در مباحث و مسائل تخصصی علوم اجتماعی روز، یکی از بهترین منابع در تصمیم‌سازی سنجیده، ‌‌تصمیم‌گیری خردمندانه و چاره‌اندیشی بر مبانی علم و دانش برای ارکان مدیریت و اداره کشور می‌باشند.

در خاتمه این جلسه که با استقبال حاضران و پرسش و پاسخ جدی اعضای هیئت علی همراه بود، می‌توان به این نتیجه رسید که با برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با موضوعات گوناگون در زمینه‌های مختلف و افزایش تعامل اعضای هیأت علمی، گام‌های موثری در راستای بهره‌مندی از توان فکری و علمی اساتید برداشته شود.

سلسله جلسات هم اندیشی و دانش‌افزایی (هدا) مشمول امتیاز 5 از ماده 1 آیین‌نامه ارتقاء اعضای هیئت علمی است.