گفت‌وگوی شماره ۱ ندیما: مدیریت بلایای طبیعی: درس‌هایی از آلمان و ایران

۶ مرداد ۱۳۹۹- ساعت ۱۶:۳۰ (به وقت تهران)

بلایای طبیعی، خصوصاً برای کشورهای با درآمدهای پایین‌تر، موانعی جدی پیش روی رشد اقتصادی هستند. در کشورهای در حال توسعه کیفیت پایین نهادها و ظرفیت کم دولت باعث بالا رفتن هزینه‌های اقتصادی و انسانی حاصل از این بلایا می‌شود.

دانشگاه ماربورگ آلمان با همکاری دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سلسله نشست‌هایی را در قالب مدرسه تابستانه و با موضوع «وجوه اقتصادی-اجتماعی، فرهنگی و تکنیکی مدیریت بلایای طبیعی (NaDiMa)» برگزار می‌کند. موضوع نخستین گفت‌وگو از این برنامه مدیریت بلایای طبیعی در آلمان و ایران است. تلاش خواهد شد تا گفت‌وگویی سازنده میان پژوهشگران، متخصصان و دانشجویان ایران و آلمان شکل گیرد و اهمیت اقتصادی-اجتماعی، فرهنگی و روان‌شناختی به‌کارگیری سیستم مدیریت بلایای طبیعی مورد بحث قرار گیرد.

این گفت‌وگو در روز ۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۰ به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود. جزییات این برنامه به شرح زیر است:

 معرفی پروژه ندیما: محمدرضا فرزانگان، استاد اقتصاد خاورمیانه، مرکز مطالعات خاورمیانه، دانشگاه فیلیپس ماربورگ

رییس جلسه: پویا علاءالدینی، دانشیار برنامه‌ریزی اجتماعی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه تهران

سخنرانان: الکساندر فکته، استاد ریسک و مدیریت بحران، انستیتوی مهندسی امداد و نجات شهری، مدرسه عالی کلن

فرزین فردانش، معمار و برنامه‌ریز شهری، مشاور بین‌المللی توسعه

 

ورود برای عموم آزاد است و افراد می‌توانند اینجا به‌صورت رایگان ثبت نام کنند. ظرفیت جلسه محدود است.

پروژة ندیما در قالب شش جلسه آنلاین برگزار خواهد شد و به افرادی که در تمامی این جلسات حضور فعال داشته باشند نیز مدرک اعطا می‌گردد.

برای اطلاع بیشتر از پروژة ندیما به این لینک مراجعه بفرمایید: https://www.uni-marburg.de/en/cnms/middle-east-economics/research/projects/nadima

هم‌چنین برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه می‌توانید با nadima@uni-marburg.de در آلمان یا r.saremi@ut.ac.ir در ایران در تماس باشید.