به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم اجتماعی، در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی که با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، سرآمدان فرهنگی، اعضای هیئت علمی و فعالان حوزه پژوهش فرهنگ برگزار شد، جایزه اصلی بخش پژوهش‌های رسانه و ارتباطات به دکتر احسان شاه قاسمی برای اثر میدان شهرت در ایران رسید.

دکتر احسان­ شاه‌­قاسمی، دانش‌آموخته دکتری علوم ارتباطات و عضو هیئت‌علمی گروه آموزشی ارتباطات اجتماعی دانشگاه تهران، چهره‌‌ای شناخته شده در مجامع ملی و بین‌المللی در زمینه ارتباطات و رسانه به ویژه مطالعات سلبریتی­‌ها، هواداری و شهرت است.

دانشیار دانشکده علوم اجتماعی مولف و مترجم بیش از 35 کتاب در حوزه علوم اجتماعی، مطالعات شهرت، آمار، ارتباطات بین‌فرهنگی، صنایع رسانه‌­ای، سواد رسانه و فیلم‌­شناسی است.

همچنین این محقق برجسته در کنار نگارش بیش از 20 مقاله پژوهشی، فصل­‌هایی از 8 کتاب در موضوعات مختلف را به رشته تحریر درآورده است.

میدان شهرت در ایران نخستین اثر تالیفی جامع در مورد شهرت در ایران است که توسط هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی به پشتوانه سال‌ها تحقیق و مطالعه در این عرصه، با مقدمه آرتور آسابرگر توسط پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی منتشر شده است.

دکتر شاه‌قاسمی پیش‌ از این کتاب‌هایی نظیر «فرهنگ شهرت»، «تاریخ شهرت: رسوایی! قهرمانان! هواداران! یک سده ستارگی»، «دستینه مطالعات شهرت راتلج»، «خدایان بدکردار: رسانه‌ها، دین و فرهنگ شهرت»، «روان‌شناسی شهرت»، «فعالیت‌های انسان‌دوستانه سلبریتی‌ها» و «سلبریتی اینترنتی» را در زمینه مطالعات شهرت ترجمه کرده است.

اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی روز شنبه مورخ 30 دی‌ماه در تالار وحدت به همت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد.