تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی مشترک میان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و گسترش ارتباط، همکاری و همفکری، شناسایی ظرفیت‌ها، توانمندی‌های علمی، آموزشی و اجرایی طرفین و بهره‌گیری از ان‌ها با هدف توسعه همکاری و تحقق اهداف مشترک در امور پژوهشی و آموزشی توسط دکتر غلامرضا جمشیدیها رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و آقای سعید زارعزاده معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد امام خمینی (ره) امضا شد.

براساس این تفاهم نامه که در روز یکشنبه 14 آبان 1402 در محل حوزه ریاست دانشکده علوم اجتماعی امضاء شد، دو طرف در زمینه توسعه دانش و مطالعات و پژوهشهای مرتبط با فقر و محرومیت زدایی و توانمندسازی همکاری خواهند نمود.

دکتر جمشیدیها در نشست انعقاد این تفاهم‌نامه، ابراز امیدواری کرد که امضای تفاهم‌نامه زمینه‌ساز همکاری‌های بیشتر اساتید و نخبگان دانشکده علوم اجتماعی با کمیته امداد امام خیمنی (ره) شود و دانشگاهیان علوم اجتماعی بتوانند به پیشرفت و توسعه کشور بیش از پیش کمک کنند.

 استاد گروه آموزشی علوم اجتماعی اسلامی دانشگاه تهران گفت: «دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به عنوان نخستین و برترین مؤسسه علمی و پژوهشی علوم اجتماعی در سطح ملی و با حضور 70 عضو هیأت‌علمی، حدود ۲ هزار دانشجو و وجود مؤسسات پژوهشی متعدد آماده هر گونه همکاری با نهادها و سازمان‌های پژوهشی کشور در چارچوب ارائه راه‌حل مسائل اجتماعی است».

در این جلسه دکتر زارع زاده معاون محترم برنامه ریزی و بودجه امداد ضمن تقدیر و تشکر از ریاست و‌مجموعه دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران که زمینه رسیدگی به مشکلات جامعه مددجویی کمیته امداد را با کمک های علمی و‌پژوهشی فراهم نمودند، تصریح کرد: «این دغدغه ای که از سوی دانشکده‌ی علوم اجتماعی دراین حوزه احساس شده است، به ایجاد بسترهای مناسب جهت نزدیکی و هم افزایی دانشگاه تهران به عنوان قطب علمی کشور و‌ کمیته امداد به عنوان بزرگترین نهاد حمایتی محرومین کشور منجر می‌شود».

 همچنین  نماینده کمیته امداد بر ضرورت جهت دهی و حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی در راستای حل مشکلات مبتلا به کمیته امداد و حوزه فقر و‌توانمندسازی مددجویان تاکید ویژه داشت.

همکاری در توانمندسازی محرومان در چارچوب مفاد اساسنامه طرفین و در چارچوب این تفاهم نامه، مشارکت و همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی نمایشگاه‌ها همایش‌ها و رویدادهای تخصصی، مشارکت و همکاری در تعریف و اجرای دوره‌های فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی، تبادل نظر و همکاری در زمینه آموزش‌های مجازی، تهیه محتوای الکترونیکی و بسته های آموزشی، همکاری در زمینه مدیریت دانش و اطلاعات مرتبط با فعالیتهای امداد امام، بهره مندی از کتب نشریات و پژوهش‌های مرتبط با موضوع فعالیت امداد امام، تبادل اطلاعات و استفاده از منابع اطلاعاتی طرفین در چارچوب قوانین و مقررات طرفین از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه می‌باشد.

در این جلسه دکتر معز خادم‌الحسینی عضو هیئت علمی گروه آموزشی جامعه‌شناسی از طرف دانشکده و دکتر احمد راهروخواجه مدیر کل دفتر مطالعات و پژوهش آقای میثم نوروزیان معاون اداره کل مطالعات و پژوهش و آقای میثم رضیئی پژوهشگر از طرف کمیته امداد امام خمینی (ره) حضور داشتند.

دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با هدف گسترش همفکری در نهضت تولید علم، ترویج علم نافع و ارائه راه‌حل در جهت حل نیازهای ملی و کاربردی کردن دستاوردهای علمی، پژوهشی از طریق تعاملی پویا و سازنده با  نهادهای دولتی، دانشگاه‌های کشور، مراکز و مؤسسات علمی، پژوهشی داخلی و خارجی اقدام به انقعاد تفاهم‌نامه همکاری می‌کند.

شایان ذکر است پیش از این در سال 1402 تفاهم‌نامه‌هایی ما بین دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی،  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مرکز آموزشی کشتیرانی امضاء شده بود.