دانشجویان درس مدیریت شهری رشته توسعه محلی گرایش شهری مقطع کارشناسی‌ارشد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برای آشنایی عینی و میدانی با مفاهیم  «مسکن برنامه ریزی شده» و «اجتماع محلی خود مدیر»، به همراه دکتر حسین ایمانی جاجرمی استاد این درس در تاریخ 29 اردیبهشت 1401 از شهرک اکباتان بازدید کردند.

در ابتدای این بازدید میدانی ، در محل ورودی ایستگاه متروی شهرک اکباتان، توضیحات لازم از سوی استاد جهت آشنایی دانشجویان با تاریخچه احداث، ساختار کلی شهرک اکباتان و فازهای سه گانه آن ارایه شد. پس از آن هیات بازدید کننده به «گام زنی» در فضای فاز دو شهرک پرداخت و از نزدیک فضاهای نیمه عمومی و نیمه خصوصی بلوک ها را مشاهده کرد. در محل بلوک 19 با یکی از اعضای هیات مدیره بلوک گفتگویی آموزنده صورت گرفت و چگونگی اداره بلوک ها با مشارکت ساکنین و نحوه نگهداری فضاهای مشاع هر بلوک توضیح داده شد. پس از آن گام زنی در فضای شهرک ادامه یافت و مسیری به نسبت طولانی از انتهای جنوبی فاز دو شهرک تا انتهای شمالی آن در مسیری به نام جاده سلامت پیموده شد.

 در جریان این بازدید با انجام گفتگو و پرسش و پاسخ، دانشجویان با موضوعات مهمی همچون اهمیت «زیرساخت های اجتماعی» در پدیدار سازی هویت اجتماعی و تعلق محلی، تلاش های ساکنین بلوک ها برای فراهم کردن فضاهای فرهنگی همچون کتابخانه و تاسیس انجمن های محله مبنا قرار گرفتند.