تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی مشترک میان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و موسسه آموزشی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به منظور ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی و مشاوره‌ای متقابل، توسط دکتر غلامرضا جمشیدیها رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و دکتر محمدرضا دماوندی مدیر عامل موسسه آموزشی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران امضاء شد.

 از جمله مهم‌ترین محورهای همکاری در این تفاهم‌نامه می‌توان به خدمات آموزشی اشاره کرد که در آن طرح‌ریزی و اجرای برنامه‌های آموزشی (کوتاه مدت و بلند مدت) مورد نیاز شرکت جهت توانمندسازی و افزایش دانش مدیران، کارکنان، و خانواده‌های ایشان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی با هدف ارتقای مهارت و بهبود رفتار سازمانی مدیران و کارکنان پیش‌بینی شده است.

خدمات پژوهشی محور دیگر این تفاهم‌نامه است که طی آن انجام پروژه های تحقیقاتی-پژوهشی مورد نیاز شرکت در زمینه‌های مختلف فردی، خانوادگی وسازمانی معطوف به شناسائی و پیشگیری از انواع آسیب‌های اجتماعی و رفتاری مرتبط با شغل دریانوردی و هدایت و تشویق پایان‌نامه‌های دانشجویی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه مطالعات اجتماعی دریانوردی از جمله مفاد آن است.

ارائه خدمات مشاوره‌ای در خصوص برنامه های مورد نیاز آموزشی شرکت و ارائه خدمات مشاوره‌ای به شرکت برای طراحی مداخلات لازم به منظور رفع و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتاری در سطوح سه گانه فردی، خانوادگی و سازمانی از دیگر مضمون‌های تفاهم‌نامه همکاری است.

همچنین پس از امضای تفاهم‌نامه مقرر شد طرفین کمیته‌ای را به عنوان کارگروه تخصصی با حضور مسئولان ذیربط جهت تعریف سازوکار همکاری در دستور کار خود قرار دهند.

در این نشست از طرف دانشکده دکتر فاطمه ترابی معاون اداری و مالی و عضو هیأت علمی گروه آموزشی جمعیت‌شناسی و دکتر علی دادگر رئیس مرکز آموزش‌های کاربردی و عضو هیئت علمی گروه آموزشی جامعه‌شناسی حضور داشتند.

نشست امضای تفاهم­­نامه همکاری روز یکشنبه مورخ 12 شهریورماه در محل تالار گفتگو دانشکده علوم اجتماعی برگزار شد.