آئین تکریم و معارفه رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران  دوشنبه ۸ آذر ماه با حضور دکتر محمود کمره‌ای معاون آموزشی دانشگاه تهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر محمود کمره‌ای معاون آموزشی دانشگاه تهران، در مراسم معارفه رئیس جدید دانشکده علوم اجتماعی، جایگاه این دانشکده در کشور را جایگاهی منحصر به فرد دانست و گفت: دانشکده علوم اجتماعی در واقع آزمایشگاهی اجتماعی در صحنه کشور است که باید از توانمندی آن بهره برد. همه اعضای دانشکده اعم از اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان لازم است در مسیر ارتقای جایگاه این دانشکده بیشتر تلاش کنند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشکده علوم اجتماعی در حال حاضر از وجود ۶۸ عضو هیات علمی بهره‌مند است، گفت: این تعداد عضو هیات علمی، با اهداف مورد نظر و انتظاراتی که کشور از دانشکده علوم اجتماعی دارد، متناسب نیست. بنابراین لازم است در گروه‌هایی که کمبود احساس می‌شود، افراد متخصص بیشتری جذب شوند.

دکتر کمره‌ای، نیروی انسانی را سرمایه اصلی دانشگاه و کشور دانست و افزود: باید در ماموریت‌های خود با رصد موفقیت‌های جهانی در جهت تحول و ایجاد گروه‌های جدید در دانشگاه تلاش کنیم. همچنین با برَنامه‌های درازمدت و بر اساس رویکرد تحولی به سوی جلو حرکت کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه تهران همچنین با اشاره به اهمیت همدلی و اخلاق حرفه‌ای در محیط دانشگاه، بر ضرورت اخلاق‌مداری در پیشبرد دانشگاه تاکید کرد.

بر طبق این گزارش، دکتر غلامرضا جمشیدی‌ها، رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران نیز در این مراسم با تاکید بر رعایت قواعد انسانی، قانونی و شرعی و همچنین اخلاق‌مداری در مدیریت‌ها، از تمرکز بر تعریف رشته‌های بین‌رشته‌ای جدید در دانشکده علوم اجتماعی خبر داد.

دکتر سید مهدی اعتمادی‌فرد، رئیس سابق دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران نیز تاسیس رشته‌های جدید از جمله انسان‌شناسی زیستی، گرایش‌های جدید از جمله روانشناسی اجتماعی، ارتباطات سلامت و جمعیت‌شناسی کاربردی و احیای برخی گرایش‌ها از جمله گرایش خانوداه و سلامت را به عنوان اقدامات صورت گرفته در حوزه گروه‌های آموزشی این دانشکده نام برد.

در پایان این مراسم، دکتر محمود کمره‌ای به نمایندگی از رئیس دانشگاه تهران، حکم انتصاب رئیس جدید دانشکده و لوح تقدیر از رئیس سابق دانشکده را به ایشان اعطا کرد.