Hamid Abdollahyan

Professor

Update: 2025-04-10

Hamid Abdollahyan

Faculty of Social Sciences / علوم ارتباط‌ات‌ اجتماعي‌

P.H.D dissertations

  1. تحلیل وضعیت نفوذ و اثرگذاری اخبار جعلی در توئیتر فارسی؛ سنجش اثرگذاری نیروهای سایبری در هسته و مرکزیت شبکه گفتگو در دوران کرونا و شناسایی جغرافیای سیاسی، رفتارها و قالب بندی محتوایی این نیروها
    امیرعلی تفرشی 2023
  2. بازنمود و برساخت هویت های ایرانی و کانادایی در اجتماعات برخط مهاجران؛ ایرانیان ساکن کانادا در شبکه های اجتماعی مجازی
    مرتضی شمس 2023
  3. فاجعه و حافظه؛ مطالعه تجربه زیسته مردم سرپل ذهاب در خلال جنگ و زلزله
    مینو سلیمی 2022
  4. فرهنگ شهرگی در فضای رسانه ای ایران
    فایق حسینی 2020
  5. مطالعه ای درباره الگوهای مسلط روابط عمومی در دو شرکت مخابراتی سیریاتل و ام تی ان در سوریه: ارزیابی دانشجویان تحصیلات تکمیلی از پیام های تبلیغاتی و رسانه ای
    رزان ریشه 2020
  6. مطالعه نقش شبكه هاي اجتماعي در توانمندسازي زنان براي مشاركت در فرآيند توسعه اجتماعي ايران
    نیلوفر هومن 2019
  7. شناسايي و تحليل نقش همگان ها و كردارهاي شبكه اي در شكل گيري ميدان سياست و منازعه قدرت در توئيتر فارسي
    حسین کرمانی 2019
  8. تداوم و تحول نظام مالكيت آب در روزگار قاجاريه
    مهدی میرزایی 2019
  9. مطالعه روايت‌ جنگ ايران و عراق در رمان‌هاي ايراني: مقايسه رمان‌هاي منتخب در دوره زماني (1384-1360) و (1394-1384)
    شعبان پیرحیاتی 2019
  10. شناخت شاخص‌ها و بيانگرهاي اجتماعي نظام بهره‌برداري خانوادگي پايدار و ارزيابي امكان احياي آن
    معصومه شفعتی 2019
  11. بكارگيري تكنولوژيهاي ارتباطات و اطلاعات در راستاي دستيابي به توسعه پايدار محيط زيست ايران: مطالعه نگرش فعالان محيط زيست و شهروندان
    زهرا اسدی 2019
  12. مطالعه‌ي دريافت كودكان 9 تا 12 ساله از مفاهيم انتقادي پويانمايي‌ها
    مانیا عاله پور 2018
  13. مطالعه‌اي در حوزه ارتباطات سلامت؛ شناسايي صورتبندي‌هاي گفتماني توليدات سينما و تلويزيون ايران در مورد بيماري اچ.آي.وي./ايدز
    عاطفه آقایی 2018
  14. طراحي مدل مديريت شبكه هاي اجتماعي داخلي با رويكرد فرهنگي
    حجت اله نیکی ملکی 2018
  15. انگاره هاي بين فرهنگي آمريكائيان از مردم ايران
    احسان شاه قاسمی 2018
  16. منظر ذهني تهران در سينماي ايران مطالعه آثار سه نسل از فيلمسازان سينماي ايران
    بهارک محمودی حنارود 2018
  17. مطالعه پوشش خبري رسانه ها و دموكراسي در بنگلادش
    سهیل احمد 2018
  18. ” مطالعه مصرف اينترنت و تعاملات و ارتباطات درون خانوادگي در ايران" :با تاكيد بر پيامدهاي عضويت در شبكه اجتماعي فيس بوك بر روابط بين زوجين
    حسین حسنی 2018
  19. مطالعه اي درباره ارتباطات علمي عمومي: تحليل نقش مجله هاي علمي عمومي دردرك عامه از علم در ايران
    سیده زهرا اجاق 2018
  20. تحليل نفوذ پيام هاي تبليغات سياسي راديويي بر رفتار انتخاباتي راي دهندگان در نيجريه
    علی صالح ماچیکا 2018
  21. تلويزيون خصوصي و چالش مشاركت در تدارك كالاي عمومي در افغانستان
    سیدنجیب الرحمن حدید 2018

Master Theses

  1. رسانه و بدن زن در فرهنگ مصرفی معاصر: مطالعه ای در درمانگاههای زیبایی شهر تهران
    فاطمه سادات ریاضی 2025
  2. بررسي رابطه بازي هاي رايانه اي و ارتباطات بين فردي نوجوانان
    مجید شمسه 2024
  3. استفاده جوانان عراقی از برنامه های ارتباط اجتماعی از طریق گوشی های هوشمند و بازتاب آن در ارزیابی اخبار: اجرای نظرسنجی بر روی نمونه ای از مردم در بغداد
    علی عبدالحسن خماط العباس 2024
  4. طراحی الگوی ارتباطات سلامت بیماری های مقاربتی، مطالعه موردی زنان مبتلا به بیماری های مقاربتی ساکن تهران
    سولماز علی محمدی 2024
  5. مطالعه سقط جنین های ارادی و تجزیه زیسته زنان (مطالعه موردی زنان ساکن تهران)
    مریم فلاح 2023
  6. مطالعه رابطه ميان رسانه ها وجراحي هاي زيبايي وارايش صورت
    محمدرضا وکیلی قاضی جهانی 2022
  7. بازنمایی زنان در برنامه‌های ماهواره‌ای مطالعه موردی برنامه سمت نو
    علی قمی الاصل 2022
  8. پیامدهای ورود کلان داده و یادگیری ماشین به مبانی منطقی علوم اجتماعی
    ارسلان ابراهیمی 2022
  9. مطالعه پیامدهای سازنده و مخرب نقش فیسبوک در روایت های افراطی در افغانستان
    سید سرور هاشمی 2021
  10. هویت‌یابی مصرفی تحت تاثیر رسانه‌های جمعی، مورد مطالعه زنان خانه‌دار
    سمانه محمودی 2021
  11. نقش شبکه ها در کار آفرینی زنان
    فاطمه نظیری فیروزسالاری 2021
  12. ارزیابی اثربخشی کمپین های تبلیغاتی در بستر شبکه های اجتماعی
    نرجس عابدی نژاد 2020
  13. مطالعه نشانه شناختي در مورد عمليات نمادين كاربران عماني اينستاگرام
    ام کلثوم العجمی 2019
  14. مطالعه پديده پاكت قهوه اي در روزنامه نگاري ايران تبيين ميزان و دلايل پذيرش هديه از سوي روزنامه‌نگاران
    ساناز نقی زاده گلیانی 2019
  15. مطالعه شكل گيري رهبران فكري در شبكه هاي اجتماعي (مطالعه موردي شبكه توئيتر)
    رضا دهقان نیری 2019
  16. مطالعه تحقق ويژگي هاي حوزه عمومي در رسانه اجتماعي توييتر با استفاده از روش تحليل شبكه
    سها صالح 2019
  17. بازنمايي مفاهيم ديني در يازدهمين و دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري مطالعه روزنامه هاي كيهان و شرق
    ریحانه حافظی 2019
  18. زبان اينترنتي فارسي: تولد يك گونه زباني جديد در بستر شبكه هاي اجتماعي آنلاين
    سمیه چایچی 2018
  19. گفتمان. هویت. ایدئولوزی (بازنمایی هویت ایران در بی بی سی)
    ندا مختاری 2018
  20. بازنمایی مرد سالاری در سینمای ایران
    الهام میرزائی مقدم 2018
  21. بازنمايي تصوير دانشمندان در هاليوود
    محمدعباس جوادی نوبندگانی 2018
  22. گفتمان رسانه اي داعش و همبستگي ملي عراق
    هدیل الجواری 2018
  23. ارزيابي تاثير رسانه هاي جمعي بر اعتماد اجتماعي روستائيان (مطالعه موردي بخش سوسن شهرستان ايذه)
    امین محمودی ده کهنه 2018
  24. مطالعه خوانش مخاطبان امريكائي از فيلمهاي ضد اسلام هاليوود
    نیلوفر هومن 2018
  25. ارزيابي وب سايت ها و وبلاگ هاي گردشگري ايراني براي ژيدا كردن ميزان تطابق يا عدم تطابق آنها با نياز مخاطبانشان
    نعیمه لشکری 2018
  26. مطالعه حوزه عمومي واقع و مجازي درايران معاصر: مطالعه موردي فيس بوك و بالاترين (با تاكيد بر عوامل فرهنگي)
    یاسین ویسی 2018
  27. دو فضايي شدن، توسعه يا انقباض ارتباطات فرهنگي خانواده
    فاطمه شایسته 2018
  28. مطالعه اي بر خوانش زنان كرد از برنامه هاي ماهواره اي با محوريت هويت قومي (مطالعه موردي: خوانش زنان كرد ايلامي از مستندهاي شبكه نوروز)
    زهرا سهرابی 2018
  29. رسانه هاي اجتماعي و ديپلماسي عمومي 0.2 (مقايسه نوع كنش هاي ارتباطي دستگاه ديپلماتيك آمريكا و ايران در حوزه ديپلماسي عمومي تحت وب 0.2 ورسانه هاي اجتماعي
    سیدهادی سیدعسکری دولابی 2018
  30. ارتباطات ميان فرهنگي كودكان كار با تكيه بر روابط اجتماعي- فرهنگي (مطالعه موردي كودكان خياباني شاغل به تحصيل در مدرسه كوشاي تهران)
    فاطمه حقیقت گو 2018
  31. مقايسه ميان شعارهاي انتخاباتي رسانه ها (مطبوعات) و راي راي دهندگان اقليم كردستان (انتخابات2013)
    شوقی محمود 2018
  32. تحليل محتواي صفحات اجتماعي فيسبوك در افغانستان بر اساس نظريه حوزه عمومي هابرماس
    محمدراغب افتخاری 2018
  33. مطالعه مقايسه اي رفتارهاي مصرفي كودكان دختر سه تا شش سال شهر تهران
    نیلوفر سعیدی 2018
  34. مطالعه تعامل قدرت و مقاومت در جهان معاصر: مردم‌نگاري تجربه راهپيمايي اربعين 1394
    سیدمحمد طباطبایی 2018
  35. تحليل بر نحوه خوانش مخاطبان از ماهواره
    سمانه خواجونداحمدی 2018
  36. مطالعه خوانش مخاطبان ايراني از رمان جنگ
    جواد یزدان پناه 2018
  37. تحليلي بر رابطه اينترنت و توسعه با تمركز بر عملكرد فيس بوك و سرمايه اجتماعي در افغانستان
    عادله کبیری 2018
  38. رابطه تبليغات تلويزيوني با شيوه زندگي طبقه متوسط در مزار شريف افغانستان بر اساس نظريه طبقه مرفه نورستين وبلين
    سید نبی سجادی 2018
  39. ارزيابي نظام رسانه اي در افغانستان كنوني با تاكيد بر استقلال حرفه اي روزنامه نگاران رسانه هاي غيردولتي
    بشیر احمد بهروان 2018
  40. مطالعه مردم نگارانه ارتباطات انساني و ارتباطات انسان با مكان و طبيعت در خانه هاي بافت تاريخي ابركوه
    فروغ محمدی 2018
  41. مطالعه تجربه زندگي روزمره مردم در سبزه ميدان تهران؛ مقاومت از نوع زندگي روزمره اقتصادي در سبزه ميدان
    احمد کهربایی 2018
  42. تحليل قدرت و مقاومت در شوراياريهاي كلانشهر تهران از منظر مطالعات فرهنگي و رسانه
    ابراهیم علی پور 2018
  43. شناسايي وتحليل مكانيزم هاي فعاليت در فضاي مجازي
    منصوره پیرگزی 2018
  44. ارزيابي تبليغات و جذب گردشگر در منطقه باري
    معصومه امیری راد 2018
  45. مطالعه مفهوم جوان و جواني در ميدان سياسي ايران ( پس از انقلاب مشروطه تا دهه چهل شمسي )
    شیرین کریمی 2018
  46. مطالعه مقايسه اي ميان تبليغات تجاري در تلگرام و تبليغات تجاري در تلويزيون
    نیلوفر ادیب نیا 2018
  47. گونه شناسي انواع خانواده هاي بازنمايي شده در فيلم هاي تلويزيوني - نسرين قوامي
    نسرین السادات قوامی 2018
  48. مطالعه انتقادي كنش كاربران
    حامد جعفرزاده 2018
  49. تحليل انتقادي گفتمان سينماي كمدي ايران بعد از انقلاب اسلامي
    ایدا حسینی فر 2018
  50. مطالعه نشانه شناختي كنش هاي نمادين كاربران ايراني در شبكه اجتماعي اينستاگرام
    حورناز کشاورزیان 2018
  51. بازنمايي زن در موسيقي رپ زير زميني
    منیژه فتحی 2018
  52. جهاني شدن سفارشي شدن در تعامل انسان - رايانه، مطالعه ي موردي مرورگر فاير فاكس
    صدرا خسروی 2018
  53. سنجش سرمايه اجتماعي در شبكه هاي اجتماعي مجازي (مطالعه سرمايه اجتماعي دانشجويان ايراني در شبكه اجتماعي فيسبوك و سنجش ارتباط با آن با مشاركت سياسي و مشاركت مدني آنها در دنياي واقعي)
    حسین کرمانی 2018
  54. تحليل گفتمان ترانه مورد مطالعه: "ترانه هاي محبوب ميان كاربران اپليكيشن موبايلي راديو جوان"
    زهرا کرمی 2018
  55. تحولات نقش پدر در سينما
    محیا طالقانی 2018
  56. مطالعه تاثير تلويزيون بر معنابخشي و عام سازي مفاهيم هويت ملي در افغانستان (مطالعه موردي: برنامه خبري تلويزيون هاي طلوع، آريانا، تمدن ، راه فردا، شمشاد، آيينه و ملي)
    سیدباقر حسینی 2018
  57. مطالعه خوانش جوانان افغانستاني مقيم ايران از برنامه‌هاي تلويزيون ملي ايران و رابطه آن با مولفه هاي سبك زندگي آنها
    فاطمه رضایی 2018
  58. مطالعه فيسبوك به عنوان يك منبع خبر (مورد مطالعه: افغانستان)
    سکندر میهن یار 2018
  59. نقش شبكه‌هاي اجتماعي در جنبش نوين اجتماعي اقليم كردستان عراق
    اسماعیل عبدالرحمن 2018
  60. سياست ازدواج در ايران: مطالعه ارزش ها و ملاك هاي همسريابي در سايت اينترنتي طوبي
    زینب شفیعی 2018
  61. مطالعه حوزه عمومي در سينماي ايران
    فاطمه محمدی 2018
  62. تحليل روايت توليدات فرهنگي ايران هراسانه غربي (مطالعه موردي مجموعه هاي تلويزيوني 24 و ماموران مخفي)
    سهیل تقوی 2018
  63. مطالعه ارتباطات انساني در خانه هاي ايراني: مردم نگاري نقش معماري در ارتباطات انساني، مطالعه موردي خانه هاي بوشهري
    پویا مرشدی 2018
  64. دوفضايي شدن ها و حفظ حريم خصوصي نوجوانان در شبكه اجتماعي فيسبوك: مطالعه موردي مقوله بندي انگيزه در به اشتراك گذاري اطلاعات
    زهرا گلستانه 2018
  65. مطالعه سواد ديجيتالي دانشجويان كارشناسي دانشگاه تهران و ارائه چهارچوبي براي ارتقاء سواد ديجيتالي
    محمد احمدی 2018