نمایشگر دسته ای مطالب نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

گروه ارتباطات اجتماعی

گروه ارتباطات اجتماعی


این گروه از سال ۱۳۷۵ ش. فعالیت آموزشی خود را با پذیرش دانشجو درگرایش روزنامه نگاری شروع کرده و سپس با بازنگری عناوین و محتوای دروس در سال ۱۳۸۲ این رشته را به حوزه مطالعات رسانه‌ای نزدیک ساخته است. این گروه اکنون در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، گرایش‌های ارتباطات اجتماعی و مطالعات فرهنگی و رسانه و نیز دکتری با گرایش ارتباطات دانشجو می‌پذیرد. تربیت نیروی انسانی متخصص برای ارتقای کیفیت فعالیت‌ها و خدمات خبرگزاری‌ها، مطبوعات، نظام‌های پخش گسترده (رادیو و تلویزیون) و سایر مؤسسات و سازمان‌های ارتباطی و تبلیغاتی و همچنین پرورش تحلیل گران و مفسران وقایع اجتماعی، سیاسی و اقتصادی داخلی و بین المللی از اهدافی است که برای این گروه تعیین شده است.
 
دانشجویان گروه ارتباطات اجتماعی با موضوعات و مباحث ذیل آشنا می‌شوند:
پژوهش در حوزة وسایل ارتباط جمعی چاپی، سمعی و بصری: مطبوعات، رادیو، تلویزیون، سینما و ویدئو، تبلیغات؛
پژوهش در حوزة وسایل ارتباط جمعی مکتوب: مطبوعات، کتاب؛
پژوهش در حوزة تکنولوژی‌های ارتباطاتی جدید و فضای مجازی: اینترنت، موبایل، بازی‌های کامپیوتری، شهر مجازی، حکومت الکترونیکی، جامعه اطلاعاتی؛
پژوهش در عرصه ارتباطات سیاسی و بین المللی؛
پژوهش در عرصه رابطه دین و ارتباطات.
این موضوعات در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری ارتباطات تقویت می‌شود و گسترش می‌یابد. فارغ التحصیلان ارتباطات می‌توانند در سطوح مختلف مدیریتی و کارشناسی در سازمان‌های مربوطه نظیر سازمان‌های مطبوعاتی و خبرگزاری‌ها، سازمان صدا و سیما، مؤسسات نشر کتاب، دفاتر روابط عمومی و مؤسسات سینمایی و نیز مراکز مطبوعاتی مستقر در سفارت خانه‌های خارج از کشور انجام وظیفه کنند.