نمایشگر دسته ای مطالب
گروه ارتباطات اجتماعی
گروه ارتباطات اجتماعی
این گروه از سال ۱۳۷۵ ش. فعالیت آموزشی خود را با پذیرش دانشجو درگرایش روزنامه نگاری شروع کرده و سپس با بازنگری عناوین و محتوای دروس در سال ۱۳۸۲ این رشته را به حوزه مطالعات رسانهای نزدیک ساخته است. این گروه اکنون در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، گرایشهای ارتباطات اجتماعی و مطالعات فرهنگی و رسانه و نیز دکتری با گرایش ارتباطات دانشجو میپذیرد. تربیت نیروی انسانی متخصص برای ارتقای کیفیت فعالیتها و خدمات خبرگزاریها، مطبوعات، نظامهای پخش گسترده (رادیو و تلویزیون) و سایر مؤسسات و سازمانهای ارتباطی و تبلیغاتی و همچنین پرورش تحلیل گران و مفسران وقایع اجتماعی، سیاسی و اقتصادی داخلی و بین المللی از اهدافی است که برای این گروه تعیین شده است.
دانشجویان گروه ارتباطات اجتماعی با موضوعات و مباحث ذیل آشنا میشوند:
پژوهش در حوزة وسایل ارتباط جمعی چاپی، سمعی و بصری: مطبوعات، رادیو، تلویزیون، سینما و ویدئو، تبلیغات؛
پژوهش در حوزة وسایل ارتباط جمعی مکتوب: مطبوعات، کتاب؛
پژوهش در حوزة تکنولوژیهای ارتباطاتی جدید و فضای مجازی: اینترنت، موبایل، بازیهای کامپیوتری، شهر مجازی، حکومت الکترونیکی، جامعه اطلاعاتی؛
پژوهش در عرصه ارتباطات سیاسی و بین المللی؛
پژوهش در عرصه رابطه دین و ارتباطات.
این موضوعات در دورههای کارشناسی ارشد و دکتری ارتباطات تقویت میشود و گسترش مییابد. فارغ التحصیلان ارتباطات میتوانند در سطوح مختلف مدیریتی و کارشناسی در سازمانهای مربوطه نظیر سازمانهای مطبوعاتی و خبرگزاریها، سازمان صدا و سیما، مؤسسات نشر کتاب، دفاتر روابط عمومی و مؤسسات سینمایی و نیز مراکز مطبوعاتی مستقر در سفارت خانههای خارج از کشور انجام وظیفه کنند.